2008-11-10

dröm

jag hade en dröm som jag skulle vilja ha dagligen i mitt liv! de va ju om en kille om ni inte fattade de =)
men de vore så kul att ha en i livet! man är alltid på sökande fot =) å öppen på förslag =P
men jag tror att mitt problem är att jag inte är normal viktig utan överviktig nu vet jag att ni kommer att säga att de inte spelar nån roll! men de gör de både för mig å för andra människor så är de =/ men det finns hopp i framtiden jag ska få hjälp när de vet jag inte hur säger jag inte =)
de är svårt att leva ett liv med övervikt de ä många som tror att man bara äter skräp mat men de gör man inte! nu har ju jag även en hormon rubbning som heter förkortat Pco-pcos de är en rubbning som gör att man får för mycket manliga hormoner! biverkningar listan är long men här är lite av vad jag har! Konsentrationssvårigheter, Oregelbundenhet i blodsockret, Förstorade äggstockar, Hög halt av kroppsfett (ca 50-70% är överviktiga), Migrän / huvudvärk, Trötthet, Hirsutism: Mycket kraftig hårväxt, av manlig typ! så de är inte bara att äta mindre å röra på sig de är ett ren helvete jag har provat viktväktarna resultat gick ner mycket men de va tillbakast efter ett par veckor =( dietist gick ner men jag gick upp allt i gen!ja så är de! de är inte lätt att leva i uppförsbacke hela tiden =/ men jag ska få hjälp =) om in undrar nåt så finns de länkar som ni kan gå på!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vist har det ett "roligt" namn, men troligen så kom de inte på något bättre när de funderade. Du är bara modig Maggan de ska gudarna veta, för jag om någon vet ju hur det är och vad vi talar om. Kan bara meddela att ni som inte har provat vet heller inte vad det handlar om och kan nog inte riktigt förstå vad det betyder.

Anonym sa...

Mycket bra skrivet Maggan!


Men jag håller inte med om allt (som vanligt...) för man kan inte "skylla" på övervikt för att man inte hittar en karl heller! Självklart har det betydelse och självklart så är man "mer öppen" om man känner sig snyggare osv. men det är verkligen inte bara vikten det hänger på!
Bara för att man är "smal" behöver man ju inte bli lyckligare och perfekt! Så tycker jag. Man måste ju våga leva och göra det bästa av sig själv även om man väger för mycket!

OBS! Min kommentar gäller bara "pojkväns-biten" inte resten