2009-03-26

Torsdag

ja vad har hänt i veckan ja inte mycket =/ i morn så ska jag fara till Bjurvattnet å våld gästa hos Jennnie för på lörda så ska vi till Åsele på marknad ska bli kul =) sen så blir de nog att inte göra så mycke mer=)

ja just de jag har ju fått veta att jag kanske har Irritable Bowel Syndrome. IBS. Colon irritable kärt barn har många namn =/ eller inte fy fan va de är jobbigt ni ska bara veta jag skulle nog inte önska min värsta fiende de här! vad innebär detta då???

Symtom: Minst 3 månader av kontinuerliga eller återkommande symtom med:
Buksmärtor/obehag. " Uppkörd" och knipsmärta som oftast lindras vid tarmtömning.
Störd tarmtömning (bråttom till toaletten, krystning, känsla av ofullständig tarmtömning), ändrad avföringskonsistens (förstoppning, kulformade fekalier eller diarré) och ändrad avföringsfrekvens/oregelbundenhet, gaser (uppkördhet). Vanligt att patienter med IBS samtidigt har besvär som gastroesofagal reflux, dyspepsi, trötthet, urologisk/ gynekologiska besvär och smärtproblematik.

så där har vi ju förklaringen till min trötthet =/å mycket annat men de är INTE KUL de kan jag lova er
men jag ska då få komma till en läkare så vi får se hur de går =/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Maggan! Såg att du hade länkat till Pco-s sidan! Jag fick veta före jul att jag också har det...
Hur länge har du haft det?
Äter du nå piller för det? Kanske inte så kul svara på på min blogg så du kan ju gärna maila: katarina_bohman@hotmail.com

Ha en trevlig helg!

/Katarina (som vikat på Örnen, fritids osv. :P)

Anonym sa...

Ingen större överraskning måste jag säga - du har ju haft problem med magen lääänge!
Fast det blir förstås inte bättre för det, hoppas du får bra hjälp nu då!